+31 6 23593974
pieterpaul@pptraint.nl
@pepevisser

Waarom een beurstraining?

U gaat met uw bedrijf als exposant naar een beurs? Bereid uw standbemanning goed voor, zij zijn degenen die het succes bepalen! Zij leggen het contact, zij luisteren, adviseren, overtuigen en verkopen. Een vak apart? Zeker. Maar door de beurstraining van PPtraint! leert uw beursteam precies dat. Zo worden passanten op de beursvloer bezoekers en worden bezoekers van uw stand klanten.

Een meetbaar succesvolle beurs draaien? Daarvan bent u verzekerd wanneer u uw standbemanning onderwerpt aan een training van PPtraint!

Onze training is altijd gericht op resultaat. Niets meer, niets minder. Wij garanderen u na onze beurstraining een hogere opbrengst van uw beursdeelname. Dat gaat dus verder dan een energieke uitstraling en een blijvende herinnering. Wat u na afloop van een beurs wilt, zijn interessante leads en een agenda vol afspraken. Pas dan is uw beursdeelname geslaagd en bent u tevreden.

Voor wie is de training bedoeld?

Voor bedrijven die begrijpen dat het beursteam voor het succes zorgt en daarom graag investeren in een optimale voorbereiding. Dus voor iedereen die op de beurs uw bedrijf gaat vertegenwoordigen. Dat zijn dus uw medewerkers, maar ook de hostessen die u inhuurt of degenen die uw bezoekers voorzien van een hapje of drankje.

Sales & Pepper

Logo Sales en PepperVoor onze beurstrainingen maken we gebruik van het merk Sales & Pepper. De jarenlange ervaring, kennis en kunde van founder Han Leenhouts staan garant voor verbeterd beursresultaat. In samenwerking verzorgen we zowel in-company trainingen als open trainingen, bijvoorbeeld in opdracht van Jaarbeurs Utrecht, Rai Amsterdam en Ahoy Rotterdam.

Hoe zijn onze trainingen opgebouwd?

In onze beurstraining leert uw beursteam gedurende een dagdeel (4 uur) hoe u uw gasten ontvangt zoals u zelf ook verwelkomd wilt worden op een beurs: gastvrij, open, charmant, maar ook persoonlijk, constructief en to-the-point. Dat begint met contact maken en dus met de juiste opening van een gesprek. Ook wordt in deze training geleerd de bezoeker te helpen door zijn of haar behoefte te herkennen en te koppelen aan uw expertise. Is dit gelukt, dan is het essentieel het gesprek af te ronden met een gerichte follow-up.

Verder draait het in deze beurstraining om presentatie, enthousiasme en charisma. Om te kijken hoe u op anderen overkomt, oefenen we met gesprekken en onverwachte situaties. Daarin testen we uw flair en gedrevenheid en polijsten we uw vakmanschap. Met op maat gemaakte rollenspellen, aangedragen door de opdrachtgever, wordt het geleerde direct in praktijk gebracht tijdens deze energieke training met veel praktische voorbeelden die, met voldoende humor, duidelijk tot de verbeelding spreken. We sluiten de training pas af wanneer u er zeker van bent dat u met uw aanwezigheid op de beurs geen geld over de balk gooit, maar een duidelijke meerwaarde biedt voor uw bedrijf.

Voor de kick-off op de eerste beursdag zijn alle betrokkenen twee uur voor opening van de beurs aanwezig. Eén uur voor aanvang van de beurs starten we op de stand met de kick-off om direct de juiste swing te pakken te krijgen. We nemen nogmaals de doelstellingen van de beursdeelname door en zorgen ervoor dat het beursteam vanaf de eerste bezoeker scherp is en effectieve gesprekken voert. We gaan gezamenlijk de stand rond met alle belangrijke eyecatchers en bespreken de mogelijke reacties van bezoekers. Na de beursopening wordt het beursteam tijdens het eerste uur van de beurs gecoacht bij de eerste echte gesprekken.

Wilt u uw mensen op scherp zetten voor de beurs aanvangt, maar hebt u geen tijd meer om er een dagdeel training aan te wijden? Kies dan voor het alternatief van een korte power-lezing annex workshop. Tijdens deze intensieve sessie krijgt het beursteam een uur lang tips & tricks en do’s & don’ts aangereikt en worden enkele kleine rollenspellen geoefend, bijvoorbeeld over ‘hoe open ik een gesprek’. Dit kan een uur voor aanvang van de eerste beursdag, maar ook enkele weken voor de beurs tijdens een aftrapbijeenkomst met uw standbemanning.

  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo
  • client logo